it's a hard knocked life

Jobbhelgen har gått riktigt bra med tanke på min halvkassa inställning på fredag förmiddag. Fort gick det och jäkligt mycket folk. Denna helgen slog vi helt klart rekordet under den tiden jag har jobbat här.
Jag sprang runt som en tok både lördag och söndag och t om gästerna tyckte synd om mig för att jag hade så mycket att göra. Då är det fan illa.

I fredags kom det in en kund som hade med sig en resväska. Hon skulle flytta men visste inte vart. Hon hade bott i elva olika länder, tre olika platser i Sverige och sex olika platser i Norge.  Orsaken till att hon hade flyttat runt såpass mycket som hon hade var för att hon inte kände att hon hörde hemma någonstans. Och allt det fick jag reda på över hennes pizza med broccoli och cheddar med tre olika dressingar till . Och såklart två glas cognac med en dl vatten i. "annars blir det så torrt till maten".  Till dessert blev det ett tredje glas.

Idag hoppade jag in bara några timmar för att hjälpa till. Vi hade förväntat oss att det skulle bli mycket att göra med tanke på helgen som var, men istället så hände ingenting alls. Skönt för mig som tog en apelsin och lärde våran praktikant att vika pizzakartonger. Så glamouröst jobb har jag ibland. Praktikanten är 14år och går i nian. Tänk så nyligen man själv var i den åldern. Det känns fasen som igår då jag köpte en delicatoboll på hagas café eller stod bakom stenen och rökte så att lärarna inte skulle se.  Men sex år sedan, det är var det egentligen är.  Jag vill vara 19 igen.




/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0