if morning means goodbye,

helgen i sverige var underbar och kunde jag skulle jag spola tillbaka tiden och göra om den tusen gånger om. fick en extra natt i uppsala eftersom tåg aldrig går som dom ska, men inte mig emot.

idag när jag skulle gå hem blev jag sjukt förvirrad. jag brukar alltid kolla på dörrarna för o veta vilken våning jag bor på, palla räkna trappor ;)  iaf, så idag hade dom tydligen bytt ut alla gamla dörrar mot nya o när jag skulle öppna min dörr så var det både fel dörrmatta o såklart gick inte nyckeln in i låset. det gjorde mig riktigt förvirrad o jag var tvungen att gå upp o ner för o verkligen fatta vart jag var. jag hittade våran dörr till slut, tur för mig. och det är ju tur att jag inte är född i farstun.

nytt fräscht jobb på måndag, eller nytt o nytt. nya lokaler o nya barn men samma jobb o personal. man skulle kunna tror att kungen ska gå på vårat dagis, det är galet snyggt och hightech så det skriker om det. jag kommer trivas som ett litet barn med lego framför sig!

och det här med att världen är liten kan man inte säga för lite. min nya "chef" på min nya avdelning är svensk o frågade vart jag kom ifrån eftersom jag hade lite dialekt (hu?) när jag la fram ett försiktigt "vet du var torsåker ligger...?" brast hon ut i gapskatt o sa att hon har vänner där, eftersom hon är från sandviken. HOHO världen, ge dig.

imorn ska jag träffa jess en sväng o sen ligger helgen härligt oplanerad framför mig.

/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0