Nu ska jag stå ut i sex dagar till

Idag var jag in till skattekontoret för att fråga vad det är för regler och fråndrag som gäller. Men när jag såg att jag hade nr 248 och dom var på 190 så vände jag på klacken och gick. Jag fattar inte hur jag ska hinna föstå deklarationen innan den ska vara inne.
Men när jag gick dit så postade jag ett försäkringsbrev och gick in på urban en sväng. Sen på vägen hem köpte jag rossinboller som jag ska ha med mig till jobbet idag.
Igår skulle jag lyxa till det och köpa en milkshake på donken. Men i samma stund som jag läser vad jag precis skrivit så inser jag att det kanske inte är lika lyxigt som det kändes. Men iaf, milkshaken var helt smält och lös och smakade inte som den brukar. Besviken som jag är går jag till närmaste soptunna och slänger ner den, hoppar på trikken , skiter i att stämpla och hoppas att inte bli tagen denna gången heller.

Idag ska jag ta mig igenom jobbdagen för att sedan bara ha sex dagar kvar innan jag är i Viktors armar igen. Dom som jag redan har saknat i tre veckor. 
Ikväll ska jag ut på puben och ta någon öl.För ovanlighetens skull.  

/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0