det ljuva livet

dagarna i sverige gick alldeles för fort. anlände till uppsala i tisdagsnatt efter att nästan ha blivit rånade mitt på blanka dan, bland massa folk.

jag och sanna stod o väntade på våran skjuts vid stationen. vi hade lagt av oss våra väskor och de låg högst en halvmeter ifrån oss. ovanpå sannas bagage låg en dataväska som nån tydligen ville sätta tänderna i. från ingenstans kommer en man fram o frågar vart thon hotell ligger, och eftersom vi precis står vid thon, vände vi oss bara om och pekade på det. manner verkade inte fatta vad vi sa för han upprepade frågan någon gång. sanna tyckte det verkade skumt, för fort som faan kollade hon ner på sin packning och ännu snabbare insåg hon att hennes dataväska var borta. hon började kuta efter närmaste man som gick svartklädd uppför en trappa. på en halv minut var det över, hon hade knackat mannen på axeln, frågat efter sin dator och han kläckte ur sig "oh, it's for you!". sen kunde vi inte tänka på så mkt annat den kvällen.

efter en sväng hos sanna samma kväll (vi lär ju öva inför då vi blir sambos) slutade jag i almunge och där var jag tills jag tog tåget till gävle på fredagmorgon.
hemma blev det mycket mat, kalas och släktingar som kom på besök hela dagarna. en dag tillbringade jag tillomed i solstolen i BIKINI, med en snöhög som granne.
på söndagen åkte jag tillbaka till johan igen, för o sedan ta nattbussen tillbaka hit till oslo.

 
pappa lär mig allt han kan



/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0