jag har åkt 25mil i en taxi. utan att betala.

Helgen kändes som en sekund som bara gick förbi. Det gick så sjukt snabbt.
Tågresan fram till hofors försökte jag sova mig igenom, fast det gick inte så bra, men jag slutade dock inte att försöka. Väl framme fick jag ett varmt mottagande.  Jag och Viktor lagade tacos, kollade på film och drack öl.

På tal om öl så är det sjukt längesen jag drack öl, och jag hade omedvetet saknat det. Det är ju så jäkla gott! Nästa gång jag äter ute, ska jag fan beställa öl till maten!  ÖÖÖÖÖÖÖL!

I lördags lät vi oss roas av min syrras balettframträdande. Jag har fan aldrig varit på något liknande. Men det var kul att se när dom gjorde felsteg osv. haha. Sen så var hon ganska duktig också.
Sen hälsade jag på i min gamla lya och hämtade lite vuxenpapper som innebär att man får mindre pengar kvar på kontot. Det kan ju inte mer än att suga. Utgifter som man inte ens visste att man hade. Sånna har jag ganska ofta.

I söndags när jag skulle ta tåget hem så kom aldrig tågbussen till hållplatsen. Det slutade med att jag fick en taxiresa betalad av x-trafik ända till hallsberg! Inte illa. Men tanten jag pratade med innan var ganska illa.  Jag såg en älg gå över vägen också.

Sverige inköp:

  • Stekpanna (det går inge bra att steka ägg i en kastrull)
  • Falukorv (här kostar dom dubbelt så mycket och är hälften så små)
  • Strimlad biff (jag ska ge mig på ett försök till kinamat)
  • Tuggummin (stoppa sötsuget, tugga som fan!)

Som en bonus hade jag beställt nybakade bullar av mamma så då fick jag med mig ett gäng hit!

Sammanfattning.  Jag har aldrig varit ifrån Viktor såhär länge. Jag vet att det bara är två veckor, men det känns verkligen att det är två veckor också. Helgen har varit skitbra och jag har försökt utnyttja den till fullo. När jag kom hem igår till Lisa kände jag ändå att det var skönt att komma "hem" och träffa henne. Vi hade en hel del att prata om.  Nu ska jag sätta igång med min nya vardag igen och se vad den kan ge mig. Om två veckor är jag med dig igen.

/K


Kommentarer
Postat av: V i k t o r



Du borde betalat ändå! Bara för den goda sakens skull ;)

2008-09-30 @ 00:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0