Det som inte dödar härdar

efter en dag i barnhagen var jag pigg och sjukt taggad. barnen är helt underbara. idag var det en tjej som frågade om min pappa kom från afrika, precis som hennes, eftersom vi nästan hade samma hårfärg :) imorgon börjar det jobba en svensk tjej där också, ska bli skönt att förstå varenda ord någon säger!

provjobbet gick fint, kändes inte direkt som att jag sattes på prov eftersom dom inte lärt mig något om produkterna och det kom ungefär fem kunder på tre timmar och det enda jag kunde göra var att säga hej. jobbade dock med en jättesöt tjej som lärde mig ett och annat om norge. blev en hel del missförstånd också, bla. frågade hon om jag bodde själv, när jag svarade att jag bodde med en kompis frågade hon vad han jobbar med, när jag då svarade att det var en tjejkompis jag bor med trodde hon att jag var lesbisk haha. en "kompis" här är tydligen nån man är ihop med.

kom hem för inte alls längesen och nu sitter jag och väntar på att katta ska sluta jobba och komma hem med pizza åt mig! det har jag lätt förtjänat efter den här veckan med intervjuer, provjobb och annat man ska klara av utan att bryta ihop av nervoritet. SKÅL FÖR MIG!

/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0