Hur man hittar en försvunnen vän i huvudstaden;

Låt oss säga att din kompis är försvunnen i en stad hon aldrig varit i, hon vet inte vart hon bor och hon har lämnat mobilen hemma. What to do?

1. Få inte panik. Trots att hon kan vara VARSOMHELST måste du behålla lugnet.
2. Kolla igenom samtalslistan på telefonen, hittar du ett okänt nummer - ring det. You never know.
3. Om det skulle svara en trött norrman som bara uppfattar "michelle är borta", behåll lugnet (igen) och fråga efter Atles nummer. Det funkar alltid.
4. Om hon inte skulle finnas på det nummret är det kört.
5. Eller så kan du vänta tills hon är smart nog att ringa sin egen mobil.

Undra vilken norsk stackare jag ringde till och skrek efter Atles nummer klockan fem på morgonen. Och undra vilken norsk stackare jag terroriserat hela morgonen, för att sen få ett sms "sikker att du har sendt til riktig nr?"
Fan vad jag mår illa.

Igår var det fest. OJ vad det var fest. Michelle blev lite försenad men klockan åtta satt vi och åt lasagne och drack vin. Tips; duscha aldrig med vin i kroppen. Vid halv tolv tog vi trikken till en väldigt väldigt gammal vän som såg ut att bo på hotell. Vi återbekantade oss och gick in till stan. Stan låg inte runt hörnet precis. Det var dans dans dans, norrmän överallt och sen gick Michelle åt ett håll och jag tog taxi till ett annat, när taxin stannade blev jag själv efter att förklarat att jag ville hem tusen gånger. Problemet var bara att jag inte visste vart jag var eller åt vilket håll jag bodde. Allt styrde sig tillslut när jag fick hjälp av Luleå.
Slutet gott, allting gott.
(och första festen i oslo blev riktigt riktigt lyckad, ännu bättre när jag tillslut hittade på mitt borttappade bankkort, leg och busskort)

 

/L

Kommentarer
Postat av: Sam

Kul att läsa att du har det bra kära :)

2008-09-28 @ 02:36:46
Postat av: Michelle

Haha, tänkte inte på det förut, men fasen vad full jag ser ut.. Kan det vara tequilan mon tro?:P

2008-10-01 @ 23:29:39
URL: http://michpich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0