Helgen från kattas ögon

Den här helgen kommer bli omtalad på ett eller annat sätt, det känner jag på mig. Den har varit så grymt innehållsrik men ändå väldigt chillad. idag är jag väldigt chillad.

När jag, Lisa och Klara går på stan och kollar så passerar det en sunkig man i rullstol ätandes på en gurka(!) och benen har han förmodligen sprungit bort för dom fanns då inte där. Jag går åt sidan så jag inte ska krocka med honom så skriker han rakt ut och sträcker ut armen och hugger tag i mig. Jag hoppar undan skrikandes som ett barn som blivit av med klubban.
Sen på kvällen när jag snackade med Emelie och händelsen så sa hon att han tydligen brukar hänga på stan och göra så på folk.  därserman.
Klara köpte 3 par byxor, vi tog en fika utan kaka och otippat nog så stöter vi på wilson nere vi aker brygga, det var riktigt kul.

Hemma blev det tacos och vinkväll med ett par white russians som vanligt. Det är ungefär där det började spåra, för efter det har varken jag eller Lisa något minne kvar. Inräkning till 12 slaget då Klara blev en tant och liggandes i rulltrappan var hett.
Jag förstår inte vart marken tog vägen under mina fötter ibland.
Efter ett tags dansande blev det för mycket och jag bestämde mig för att ta mig hem på egen hand. Utan hemnyckel och pengar kan det blir sjukt svårt. Jag GICK hem i pumps, och mina fötter mår piss idag.

Slutsummeringen hamnar på att det var en skitkul helg och att Klara borde vara här oftare.

Jag har kommit på några roliga ord som jag ska ta tillvara på lite mer och börja använda. T ex bihang, tappad, kadaver osv. Dom är grymt underskattade och används alldeles för sällan. Meningarna blir mycket roligare när dom orden är med. Man blir nästan lite glad av att höra dom orden.


Viktor, det är jobbigt när du är så långt bort.
Nu får du ta och komma hit så jag kan få slå lite på dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0