snö och gammal mat

Igår hade jag en sån jäkla skön förmiddag. Solen sken och jag tog en långpromenad i parker och utsikter över hela Oslo, jag vet att sommaren här skulle bli underbar.
Efter det pyste jag iväg till en lugn dag på jobbet.

Jag förstår verkligen inte vad folk tror att dom tjänar på genom att vara otrevliga?
Helt obefogat, bittra människor, jag ska lära er att le en vacker dag.

Idag har det inte hänt speciellt mycket alls.
Tog ett pass i morse. Eftersom Lisa är hemma så slipper jag iaf vara ensam ända fram tills kvällen.
Det är skönt.  Vi har pallrat ner till ica och jag köpte 1L fil för 16,5 jäkla norska kronor. Det är ett rån.

Jag tänkte laga falukorv med vita bönor idag, jag vet att det inte är lyxen, men har man inga pengar får man ta vad som finns hemma, trodde jag. Tills jag kollade på dom 3 burkarna med bönor jag fått av pappa när jag flyttade till  min lghn i sanviken med orden "ta dom här, annars kommer dom aldrig ut ur skåpet" .. Dom gick ut 04 och 05, så goodbye vita bönor och hej pulvermos med ugnsbackad falukorv! Från lodare till lyxare.

För övrigt är jag snorig och njuter av två lediga dagar.
Det snöade ute imorse när jag vaknade.
Och om nio dagar är jag i SVERIGE.
love it

/K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0