Finbesök i Olso

På jobbet får jag beställningar om drinkar ibland. Drinkar som inte innehåller kahlua, vodka eller mjölk är inte alls min grej, så när jag får in en beställning brukar jag bara höfta lite och hoppas att det blir bra ändå.
I veckan var det en tjej som ville ha chocko tia maria, aldrig hört talas om det tidigare, men själva namnet skvallrar ju om vad den kan innehålla. Jag tog lite tia maria, varm choklad och lite grädde ovanpå, hon såg nöjd ut och beställde en till 5min senare.  Jag är kung!

Imorse gick jag upp kl 7! Och jag är ledig.  Jag har inte ens vart uppe så tidigt om jag ens ska jobba. Men eftersom Klara kommer runt lunchtid så ville jag hinna gymma innan och fixa lite smått.  Så jag tog ett ägg och en banan sen traskade jag iväg. Dom har alltid gratis frukost på gymmet på mornarna, så jag passade på att tatta där.
Tänkte att klara kunde hänga med mig och Lisa och träna en dag, så frågade dom i receptionen vad det skulle kosta, 215 spänn! För en gång! Det är ju helt sjukt.
 Vi skippar nog det och plankar på trikken istället.

På söndag blir Klara 20, så det blir kalas hela helgen. Käka gott, dricka mycket och allt detdär andra som vi är så grymma på.

 Och bara så ni vet, 20 är överskattat.

/K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0