vit helg, sa jag

svensk tv är underskattat.
iaf om man inte kollat på nästan tre månader. glädjen var total när svenska fyran stod på på gymmet. tillomed reklamen var rolig att titta på! inte för att jag är ett stort idol-fan, men att se ett avsnitt av nåt riktigt svensk var sjukt kul. det gjorde att jag stannade lite längre och glömde helt bort hur jobbigt det var på trampmaskinen. (kajsa o markus, räkna med en till inneboende när ni fixat svensk tv!)

och på tal om sverige, nu har jag beställt biljett hem!!
vi ses den nittonde december!!

bortsätt från att träna har jag inte gjort så mkt i helgen, det var längesen jag hade en sån här skön helg. har fått en massa nödvändigt gjort i lägenheten, sovit massa och planerat en o annan julklapp.
nu ser jag fram emot nästa vecka, får hoppas på att jag får jobba bara. kontraktet går ut imorgon, eller egentligen gick det ut i fredags. men såhär har jag juh hållt på i snart 10 veckor så varför inte 10 till?

men alltså, det här med vad man döper sina barn till här i norge. INTE OKEJ. jag småfnissar varje gång jag ropar på sivert, sigurd eller albert. och i fredags kunde jag verkligen inte låta bli att skratta lite tyst för mig själv när mathea kom och viskade att hon ville prata med mig om en sak. hon ville prata om sin tandborste - som hon var livrädd för. det är det mest givande samtal jag haft på länge. eller då katja frågade vad jag önskar mig i julklapp och hon gjorde väldigt klart för mig att jag inte kan få allt jag önskar mig.

det jag mest av allt önskar mig, är att allt blir bra efter jul.

 

/L

Kommentarer
Postat av: Kajjsiiss

hihi ;) du är alltid välkommen!

2008-11-23 @ 20:15:25
URL: http://kajsabacklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0