Inget att förklara, inget att försvara

jessica har åkt hem till sverige, alkoholen är slut och vardagen rullar på. idag var hälften av personalstyrkan sjuk så alla planer för dagen gick åt skogen. men det var nog den mysigaste dagen på länge, vi tog alla "stora" barn på utflykt och grillade korv. jag tycker inte att det är roligast i världen att vara ute, speciellt inte när det är svinkallt. jag gör allt för att dom inte ska säga att jag ska vara med på utflykterna. ni vet sådär man gjorde i skolan när läraren ställde en fråga man verkligen inte ville svara på. istället för att kolla ner i bänken eller låtsas vara i en annan värld brukar jag nu grabba tag i ett barn och se väldigt väldigt upptagen ut.

men idag var en riktigt bra dag. och saken blev juh inte sämre av att det bara kom ett enda barn på en timme när jag öppnade imorse. lugnt och skönt.
(men tro inte att jag har ett lugnt och skönt jobb. idag fick jag även; stoppa miljontals slagsmål, två smällar, tinnitus, en ko i ögat och en utskällning av en puckomorsa som sa att "vi" hade slarvat bort hennes dotters vantar)

i helgen får jag träffa mamma & pappa igen. det blir kanon. jag saknar dom. och jag saknar storebror & lillebror. och resten av sverige.

/L

Kommentarer
Postat av: jess

jag saknar dig redan :)

2008-11-06 @ 21:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0