dumhet och julmys

Vanligtvis så är det Lisa som brukar få tvinga mig att skriva ett blogginlägg med kommentaren att "Nu har jag skrivit 3st och du inte ett enda" men, nu , medveten bloggare som jag är, tänkte jag upptadera mitt liv för alla er trogna läsare.

Vi har en stamkund på mitt jobb som alltid kommer och beställer samma sak, medans han väntar brukar han ta en öl och småsnacka lite med oss anställda. Han borde tro att jag är bakom flötet. Han är skitduktig i svensk/norsk historia och de är typ det ända han sitter och snackar om. "Har du hört talas om statsministern innan Olof Palme?!" Känner du till "barnhemmet" Jag känner mig lika dum varje gång jag säger nej, och sanningen är, jag fattar knappt hälften av vad han säger. Men sen förklarar han och jag låtsas intressant lyssna och lära. Men ibland, då säger jag att jag vet vad han snackar om fast jag inte har en jäkla aning, lite allmänbildad vill man ju verka vara.

Jag har börjar fått julklappspanik. Jag vet inte alls vad jag ska köpa till vem och vad dom vill ha. Det är så jäkla drygt. Man vill alltid att dom ska få svinbra julklappar från en själv, sen kan resten vara nått dom bara lägger i en låda.

Jag längtar till jul och till december. Tills jag och Lisa ska börja med all våran julpynt och baka lussekatter.
Tills vi sitter bredvid varann och dreglar i tågsätet och ska åka hem för jul och mysa. Tills jag och Viktor ska klä granen. Tills nyår och fest. 
Den här julen kommer bli riktigt bra.



Idag har jag namnsdag, grattis till mig!

/K

Kommentarer
Postat av: KLARA

tänk att jag hade koll innan du gjorde PR om att du har namnsdag idag;D Grattis sötnos!!

2008-11-25 @ 11:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0