10/12

Våran mördarbacke här utanför är riktigt farlig. RIKTIGT farlig. Jag går och spänner mig hela vägen ner, och sen hela vägen upp igen. Jag tror inte Norge vet vad salta är. Jag har t om hört rykten om att vuxna människor sätter sig ner på ändan för att åka kana nerför hela backen, just för att den är så tricky att gå ned för. Säger inte det allt?

Jag har kommit in i någon form av period som innebär att jag ska äta så mycket onyttigt jag kan. Jag försöker stryka över alla mina sockerbomber med att "det är ju jul snart" och jag tror på mig själv för mycket för att lägga av. Och ärligt talat så har jag nog inte brytt mig mindre på senaste tiden heller.  Det är ju faktiskt jul snart och då får man trycka 20 pepparkakor om dan om man så vill.

Ända dagen jag är ledig innan jag åker hem är på måndag. Så nu kör jag gärnet kan man säga. Slitsamt, men pengarna behövs. Jag förstår inte vart alla tar vägen. I helgen ska jag och Lisa leta på en mysig julmarknad och sen ska vi vara bakis en dag också. Och tända 3 ljuset i våran adventsljusstake. Vi hänger alltför sällan.

/K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0