när katta är borta dansar jag på borden

nu har jag 53m2 för mig själv, kanske för sista gången. igår drog katta hem till sverige igen. hon kom in o väckte mig innan hon drog med ett "LISA, idag ska du ta dagen med storm". jo tjena.

fast storm blev det bokstavligen. det stod TUR på dagisets schema och då spelar det liksom ingen roll att det är snöstorm ute. barnen höll på att blåsa iväg och deras små ben tog dom ingenstans. men åka pulka skulle vi, banne mig. men nu vet jag juh iaf vad pulka heter på norska och vem vet när jag får användning av det ordet.

och nu är frida hemma igen efter tre långa månader i spanien - ä n t l i g e n!! jag skiter i hur många gånger jag lär fylla på mobilen den här veckan, vi ska ha våra fyra onödigt långa samtal om dagen. minst. nu kan jag knappt vänta tills jag är i uppsala igen.

borde det inte bo norrmän i norge? där jag tränar jobbar det svenskar, där jag handlar mat jobbar det svenskar och dom som tar mig till jobbet på mornarna är svenskar. svenska kanaler här är lika vanligt som att det kommer vatten ur kranen och vi lyssnar på svenska julsånger på dagis. inte så konstigt att dom fattar vad jag säger.

jaja. jag är inte ett dugg bakis o det resulterade i lite spinning på morgonkvisten (och ledaren var svensk, såklart). nu blir det shopping med emelie, som jag inte träffat sen hon slutade på dagiset.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0