1 december

Nu i helgen har vi haft två födelsedagar på jobbet.
Ena var en tjej som fyllde 12 år, morsan bad oss skriva namn samt ålder på pizzan med ketchup (vem fan har ketchup på pizza?!) Efter att jag försökt få till det lite snyggt var jag och Kris skitstolta och började ta bilder på pizzan innan jag gick ut med den, sen efter ett tag när jag kommer in igen så sitter hon och gråter och äter vid ett annat bord än sina föräldrar.
Snyggt jobbat!
Den andra fördelsedagen var en stammis, då gick jag och Damijan ut och sjöng "ja må han leva" , vi var kung och drog åt oss allas blickar som vanligt.



Denna helgen har nog vart den bästa jobbhelgen jag haft här. Jag och Lisa har haft världens julmys hela helgen, julpyntat, kokat tomtegröt och käkat brända mandlar. Idag ska vi baka pepparkakor och lussekatter. Jag vet att halva pepparkaksdegen kommer försvinna eftersom Lisa kommer käka upp den, men, desto mer lussebullar till mig.

Idag sov jag ut ända till klockan elva. Jag kunde inte gjort ett smartare drag. Idag ska jag försöka få in träning, skura golv och laga mat, mitt i min slappdag, det kan bli en liten utmaning.

Nu är det december. Det har jag längtat efter hela november, nu kan jag ta min chokladbit ur julkalendern och börja med nedräkningen.

/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0