och du säger att saknad kan man lära sig att leva med ibland

igår hade vi våran välplanerade bakdag. pepparkakorna blev dock brända och lussebullarna för få. men det är jul snart och då ska man iaf göra sånt. nästa gång vi är lediga ihop är om två veckor. då ska vi byta både julklappar och rum.



nu är vi inne på våran tolfte vecka här i oslo. sambolivet funkar bra som fan. det är inte som elevhemslivet direkt. nu är vi seriösa med gardiner, dammsuger en gång i veckan och som nu, julpyntar. och istället för en jossan, charlie, ludde, danne, joel eller alex har jag en katta runt mig som säger saker som "vad tänkte jag på när jag började snacka med dig i sandlådan?!" och som kläcker ur sig "alltså lisa... du är fan inte snygg idag" när jag ramlar in i köket en söndagsmorgon skitbakis. livet är bra härligt.

men jag vill ha helg. jag vill ha den 19onde. jag vill ha julafton. jag vill ha juldagen.
jag vill ha uppsala. jag vill ha nyår. jag vill ha januari. jag vill ha vår.
jag vill bara inte ha dagarna emellan.
den som väntar på nåt gott väntar alltid alltid för länge.

/L

Kommentarer
Postat av: KLARA

åh vad mysigt, om ni hade sagt till lite innan hade jag kommit och bakat med er eftersom att jag saknar er som fan. om mn ska vara lite klychig så säger jag, ni är som luft för mig;) och lisa ni har juh till och med fixat upp den där gardinstången och med din gardin på. ni är så duktiga och jag är riktigt stolt över er haha

2008-12-03 @ 09:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0